مدیریت دولتی (معرفی رشته)

پیشینه: اداره امور دولتی دارای یک پیشینه طولانی است که به موازات مفاهیم تمدن ودولت ظهور یافته است. دروس دانشگاهی رشته مدیریت دولتی تا چه میزان نیازهای بازار کار را مرتفع میکنند؟ زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار میشود، بازه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال 1399 (نوبت بیست و یکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد. با همه ی این دشواریها توجه روز افزون اقتصاددانان بر فعالیتهای مبتنی بر دانش متمرکز است. اغلب فکر می کنند رشته مدیریت صنعتی باید مشابه رشته مهندسی صنایع باشد اما ما در اینجا به شما می گوییم که شباهت های بین این 2 رشته وجود درد اما نکته اصلی و مهم این است که رشته مهندسی صنایع در واقع به بعد تکنیکال و فنی مسئله می پردازد حال آن که تمرکز مدیریت صنعتی ببیشتر بر روی ابعاد مالی ورفتاری صنایع ،نیروی انسانی و ارتباط آن ها با صنعت است.

در میان رشته های مدیریت، رشته مدیریت بازرگانی از جایگاه ممتاز و منحصر به فردی برخوردار است.در طول 4 سال دوره کارشناسی دانش آموختگان این دوره مفاهیم بی شماری را می آموزند که از آن جمله می توان به مباحث و مفاهیم عمیقی از علم اقتصاد،حسابداری،منابع انسانی بازارهای پولی و مالی بین المللی و… فرایند کنترل را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد: تعیین معیار عملکرد اندازه گیری عملکرد مقایسه عملکرد با معیار های تعیین شده انجام اقدام اصلاحی. شبکه های اجتماعی، خط مشی گذاری عمومی و عدالت اجتماعی : آیا می توان پیوند اثربخشی بین این سه یافت؟ دانش آموختگان این رشته در طول 4 سال تحصیل با مباحثی چون بودجه ریزی،حسابداری دلتی،نظام های اداری و خط مشی گذاری آشنا می شوند تا در صورتی که به شغلی دولتی دست یافتند بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و عمل کنند. به دلیل وسیع بودن و گستردگی رشته مدیریت دولتی، این رشته به امور تصمیمگیری و خط مشی گذاری عمومی و همچنین به امور توسعه و حکمرانی هم میپردازد. ممکن است برای بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری این سوال مطرح شود که فارغ التحصیلان چه رشته هایی می توانند رشته مدیریت دولتی به تحصیل بپردازند به همین منظور جدولی را در ادامه مطلب قرار داده ایم که شما می توانید با مطالعه آن در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع از شهریه دقیق دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله شهریه ارشد فراگیر پیام نور مطالعه کنید . مدیریت دولتی (Public Administration) به بررسی مدیریت و نظریه های آن در سطح کلان می پردازد و آموخته هایی درباره مدیریت موسسات بزرگ و کوچک از دانشگاه ها گرفته تا شرکت های بزرگ تجاری، در اختیار دانشجویان مدیریت دولتی قرار می دهد. در ابتدا سیر تحول پارادایمهای مدیریتی را بیان خواهیم کرد و در ادامه نحوه اجرای آنها در ایران بررسی خواهد شد. همچنین نکته قابل توجه این است که اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کردهاند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور با نحوه ویرایش آشنا شوند. برای اطلاعات دقیقتر از شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (۶۱۰/۰۰۰ششصد و ده هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند. قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند. هر شرکت، کارخانه و یا واحد صنعتی نیازمند مدیری موفق هوشمند و خلاق است تا به راحتی پستی و بلندی های مسیر را طی کرده و شرکت را به هدف غایی خود که همان فروش بیشتر محصولات و خدمات به مشتریان است برساند.این مدیر قطعا نیاز به تحصیلات و تخصص کافی دارد و به همین دلیل است که یکی از رشته های تحصیلی محبوب برای تمامی گروه های آزمایشی در کنکور سراسری گرایش های مختلف رشته مدیریت هستند این رشته از هر سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی قابل پذیرش است.در اینجا به بررسی 3رشته مدیریت صنعتی،مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی، و تفاوت مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع می پردازیم. شاید بتوان گفت که مهمترین تجلی توانمندیهای متخصصان مدیریت دولتی در عرصه خطمشیگذاری ظهور مییابد؛ عرصهای که باید همه دانستهها و آموختهها به خطمشی قابل اجرا و اثربخشی در جامعه تبدیل شود.